ראה"מ בהצהרה עם ראה"מ יוון: "דנו בהנחת צינור גז התת ימי הארוך בעולם"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ בהצהרה עם ראה"מ יוון: "דנו בהנחת צינור גז התת ימי הארוך בעולם"

לראשונה ממשלות נפגשו בתוך משבר הקורונה: במסגרת המפגש חתמו שרי המדינות על מזכרי הבנות בתחום הסייבר, החקלאות, האנרגיה והתיירות. ראה"מ הכריז על ה-1 באוגוסט כתאריך היעד לפתיחת השמיים ליוון וקפריסין

מפגש בין ממשלתי במלון וולדורף אסטוריה צילום: קובי צח לעמ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המפגש הבין-ממשלתי הרביעי (G2G) ישראל-יוון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, התקיים היום (שלישי) בירושלים.

במסגרת המפגש, חתמו שרי המדינות על מזכרי הבנות בתחום הסייבר, החקלאות, האנרגיה והתיירות. ראש הממשלה נתניהו הכריז במפגש על ה-1 באוגוסט כתאריך היעד לפתיחת השמיים ליוון וקפריסין, בהתאם לנתוני התחלואה.

ראש הממשלה נתניהו קיים מוקדם יותר היום פגישה בילטרלית מצומצמת ומורחבת עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, במסגרת המפגש הבין-ממשלתי.

המנהיגים דנו באיום הגרעין האיראני, בהתפתחויות האחרונות באזור, על התבססות הצבאית של איראן בסוריה וסוגיות ביטחוניות נוספות. כמו כן, דנו בהידוק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות בהם הקשרים בין הצבאות ובתחומי המודיעין.

וכן בחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות במגוון תחומים, בין היתר בתעשיות הביטחוניות, תיירות, אנרגיה, סייבר, חקלאות, ערים חכמות, טכנולוגיות מים ועוד. המנהיגים שוחחו על קידום פתיחת התיירות בין המדינות באופן בטוח בצל הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה המשותפת עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס: "זוהי אולי פגישת ה-G2G הראשונה בעולם בתקופת הקורונה או אחת מהן. זה משקף שני דברים: ראשית, את העובדה ששנינו הצלחנו למדי במאבק במגפת הקורונה ושנית, את הידידות האדירה שנבנית בין ישראל ליוון".

נתניהו הוסיף, "לאחרונה, חגגנו 30 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין מדינותינו. זה נעשה על ידי אביך המנוח שהיה גם ראש ממשלת יוון. מדובר בסגירת מעגל והמשך הכיוון של הקשרים הקרובים שלנו".

נתניהו דיבר על חשיבות היחסים בין המדינות באזור המזרח התיכוו, "יש לנו אינטרסים משותפים, אנחנו עומדים בפני אתגרים משותפים, ויש לנו הזדמנויות משותפות ויוצאות דופן".

הכבאי מיוון: נתניהו סיפר בהצהרה על היחסים המשלימים בין המדינות, "טייס יווני כיבה את השריפות בחיפה לפני שנים אחדות. יש לנו שירותי חירום משלימים. אנו משתפים פעולה שם. זה כמובן נוגע למטרה גדולה בהרבה – הבטחת ביטחון, יציבות ושגשוג באזורנו. ניתן להבטיח שגשוג רק אם נבטיח ביטחון ויציבות".

הזדמנות הגז של האזור: "ההזדמנויות רחבות. הן כוללות משאבים פיזיים ותוצרי מחשבה. המשאב הפיזי הברור מאליו הוא הגז. יש לנו ממצאי גז משמעותיים ליד החוף. גם לקפריסין. והפרויקט החשוב ביותר שלנו, שדנו בו באריכות ונמשיך לדון בו, הוא הנחת צינור הגז ״EastMed” שיחבר בין שדות הגז של ישראל וקפריסין – דרך קפריסין ליוון ואירופה. זה יהיה צינור הגז התת ימי הארוך בעולם. אנחנו מחויבים לזה. דנו בדרכים לקדם את זה" סיפר נתניהו.

ראש הממשלה הזכיר את שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי, המודיעין, הייטק, מזון מחלבונים ותיירות: "כמובן שהייתה לנו בעיה. ציפינו שנוכל להגדיל את המספר הזה בקלות אבל הקורונה עומדת בדרכנו. אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של הראשון באוגוסט לפתיחת השמיים, ליעדים קודם כל של יוון וקפריסין. זה תלוי במה יקרה עם מגפת הקורונה. אבל אם נתוני התחלואה יאפשרו זאת, זהו תאריך היעד לפתיחת השמים. זו בשורה חשובה מאוד לישראל, אני גם מאמין ליוון".

 



0 תגובות